نور الاسلام الافضل
european criticism of hadith ::::2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة نور الاسلام
سنتشرف بتسجيلك
شكرا european criticism of hadith ::::2 829894
ادارة المنتدي european criticism of hadith ::::2 103798
نور الاسلام الافضل
european criticism of hadith ::::2 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة نور الاسلام
سنتشرف بتسجيلك
شكرا european criticism of hadith ::::2 829894
ادارة المنتدي european criticism of hadith ::::2 103798
نور الاسلام الافضل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


قد يقول الانسان كلمة يسعد بها عمره كله وقد يقول كلمة يشقى بها عمره كله فاتق الله فى كلماتك وجوارحك واجعل انفاسك كلها تخرج فى طاعة الله . فان خرجت بعضها فى معصيته ..فاجتهد على تزكية الباقى منها واجعلها فى طاعتة واجتهد فى الطاعة كما اجتهدت فى المعصية<
 
البوابةالرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» الفيلم العربى الجوهرة
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالإثنين أغسطس 25, 2014 10:10 pm من طرف أبو أحمد

» مراجعة دين ترم ثانى جامدة للصف الاول الاعدادى
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالأحد مايو 05, 2013 8:49 pm من طرف lara858

» فسر حلمك عندنا
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 12, 2012 12:35 am من طرف خلود جمال

» تحميل برنامج skype 4 مسنجر سكاى بى Skype 4.0.0.215 - Final 2009 - التحدى
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالأحد مايو 20, 2012 3:07 pm من طرف he_105

» قنبلة مراجعة لمادة الدراسات الصف الاول الاعدادى ترم ثانى
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالجمعة أبريل 27, 2012 12:24 am من طرف دينار سعيد

» الحلى النوبية الغد المشرق
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالسبت يناير 28, 2012 11:29 pm من طرف مصطفى بقوري

» (طريقة البحث عن الفايروس وحذفـــه
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالجمعة يناير 27, 2012 6:38 am من طرف sherzad2008

» صور قمصان نوم مثيرة - صور قمصان نوم فاتن(فريق التحدى
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالخميس يناير 26, 2012 3:40 am من طرف totycat

» poem en Français كلمات حلوة "باللغة الفرنسية
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالخميس يناير 26, 2012 3:21 am من طرف totycat

» كلمات من القلب
european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالثلاثاء يناير 24, 2012 3:39 am من طرف نور الاسلام

تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية reddit      

قم بحفض و مشاطرة الرابط نــــــــــور الاســــــــــلام على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط نور الاسلام الافضل على موقع حفض الصفحات
مايو 2024
الإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبتالأحد
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
اليوميةاليومية

 

 european criticism of hadith ::::2

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ام عبدالله
نجم نجوم المنتدى
نجم نجوم المنتدى
ام عبدالله


عدد المساهمات : 2092
رصيد نقاط : 8997
رصيد حسابك فى بنك نور : 37
تاريخ التسجيل : 30/05/2009

european criticism of hadith ::::2 Empty
مُساهمةموضوع: european criticism of hadith ::::2   european criticism of hadith ::::2 Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 02, 2009 12:22 am



European criticism of Hadith


Thus the “independent thinkers” who rejected the system of Hadith and “openly mocked and derided the system as a whole” are only the lampooners mentioned in the concluding portion of the paragraph.

The Aghani (12) the Book of Songs, which is referred to as if it were a collection of lampoons directed against Hadith is an important collection of ballads by the famous Arabian historian, Abu-l-Faraj ‘Ali ibn Husain, commonly known as Isfahani (born in 2S4 A. H.). I am at a loss to understand why the learned author of the Traditions of Islam should look upon it as an attempt to mock and deride the system of Hadith. There may be some indecent stories connected with these songs, but the presence of such stories does not alter the essential character of the work which is in the nature of an historical collection.(13)

Neither in the book itself nor in any earlier writing is there a word to show that the collection was made in a spirit of mockery; and as to the fact that with the songs collected are given the names of those through whom the songs were handed down, that was the common method adopted in all historical writings and collections of the time, as may be readily seen by reference to the historical writings of Ibn Sa’d, or Ibn Jarir; and it was chosen not to insult the method of transmission of Hadith but simply on account of its historical value.

Guillaume has also mentioned the names of two great Muslim thinkers, Ibn Qutaiba and lbn Khaldun in this connection, but they neither rejected the Hadith system as a whole, nor ever mocked or derided that system or the persons and matters mentioned therein. Ibn Qutaiba rather defended the Qur’an and Hadith against skepticism, and Guillaume has himself quoted with approval Dr. Nicholson’s remarks that “every impartial student will admit the justice of Ibn Qutayba’s claim that no religion has such historical attestations as Islam— “laysa li—umatin mina l-umamiasnadun ka-asnUdihim” (Tr. Is., p. 77). The Arabic word asnad used in the original, and translated as historical attestations, is the plural of sanad which means an authority, and refers especially to the reporters on whose authority Hadith is accepted. Thus Ibn Qutaiba claims for Hadith a higher authority than any other history of the time, and the claim is admitted by both Nicholson and Guillaume.
In the Encyclopedia of Islam it is plainly stated that Ibn Qutaiba “defended the Qur’an and Tradition against the attacks of philosophic skepticism.” Ibn Khaldun, too, never attacked Hadith itself, and his strictures are applicable only to stories which have generally been rejected by the Muhaddithin
.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
european criticism of hadith ::::2
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
نور الاسلام الافضل :: 

@ الــركــن الاســلامــى @ :: 

@ Islam Online @ :: *****Islam in the world****

-
انتقل الى: